+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con Marcela Pardo
Adlerstein, Cynthia.;
Pardo, M.
(2023).
Chilean Early Childhood Teachers' Discourses on Professional Associations Building Professionalism: Cohesions and Tensions of an Ecosystem.
SAGE OPEN
,
(13),
0-0.
https://doi.org/10.1177/21582440231164283
Pardo, M.
;
Opazo, M.
;
Rupin, P.
(2021).
Escolarización de la educación parvularia en Chile: consensos entre actores del campo sobre su definición, causas y proposiciones..
Calidad en la Educación
,
(54),
143-172.
https://doi.org/10.31619/caledu.n54.953
Pardo, M.
; Adlerstein C.
(2020).
ECEC teachers’ paradoxical views on the new Chilean System for Teacher Professional Development.
Early Years
,
(),
-.
https://doi.org/10.1080/09575146.2020.1736008
Barraza, P.
; Preiss, David D.;
Pardo, M.
(2019).
The development of creativity in Chilean kindergarten and school children.
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA
,
(40),
608-634.
https://doi.org/10.1080/02109395.2019.1655220
Pardo, M.
;
Opazo, M.
(2019).
Resisting schoolification from the classroom. Exploring the professional identity of early childhood teachers in Chile.
CULTURA Y EDUCACION
,
(31),
67-92.
https://doi.org/10.1080/11356405.2018.1559490
Cynthia Adlerstein.;
Pardo, M.
; Carmen Díaz.; Malva Villalón.
(2016).
Formación para la enseñanza del lenguaje oral y escrito en carreras de educación parvularia: variedad de aproximaciones y similares dilemas.
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
(42),
17-36.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052016000100002