+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con Soledad Estrella
Estrella, S.
; Mendez-Reina, Maritza.;
Olfos, R.
; Aguilera, Jocelyn.
(2022).
Early statistics in kindergarten: analysis of an educator's pedagogical content knowledge in lessons promoting informal inferential reasoning.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
,
(11),
1-13.
https://doi.org/10.1108/IJLLS-07-2021-0061
Isoda, Masami.;
Estrella, S.
; Zakaryan, Diana.; Baldin, Yuriko.;
Olfos, R.
;
Araya, R.
(2021).
Digital competence of a teacher involved in the implementation of a cross-border lesson for classrooms in Brazil and Chile.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
,
(1),
362-377.
https://doi.org/10.1108/IJLLS-05-2021-0045
Vergara, Andrea.;
Estrella, S.
; Vidal-Szabó, Pedro.
(2020).
Relaciones entre pensamiento proporcional y pensamiento probabilístico en situaciones de toma de decisiones.
Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa
,
(23),
7-36.
https://doi.org/10.12802/relime.20.2311
Alvarado, H.;
Estrella, S.
; Retamal, L.; Galindo, M.
(2018).
PROBABILISTIC INTUITIONS IN ENGINEERING STUDENTS: IMPLICATIONS FOR THE TEACHING OF PROBABILITY.
REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACION EN MATEMATICA EDUCATIVA-RELIME
,
(21),
0-0.
https://doi.org/10.12802/relime.18.2121
Estrella, S.
;
Olfos, R.
; Vidal-Szabó, Pedro.; Morales, Sergio.; Estrella, Patricia.
(2018).
Metarepresentational competence in early grades: external representations of data and their components.
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas
,
(36),
143-163.
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2143
Estrella, S.
;
Mena, A.
;
Olfos, R.
(2017).
Naturaleza del objeto matemático “Tabla”.
MAGIS-REVISTA INTERNACIONAL DE INVESTIGACION EN EDUCACION
,
(10),
105-.
https://doi.org/10.11144/Javeriana.m10-20.nomt
Estrella, S.
;
Olfos, R.
; Morales, S.; Vidal-Szabo, P.
(2017).
PRIMARY SCHOOL STUDENTS' ARGUMENTS REGARDING EXTERNAL DATA REPRESENTATIONS: LOGICAL, NUMERICAL, AND GEOMETRIC COMPONENTS.
REVISTA LATINOAMERICANA DE INVESTIGACION EN MATEMATICA EDUCATIVA-RELIME
,
(20),
345-370.
https://doi.org/10.12802/relime.17.2034
Olfos, R.
; Guzmán, Ismenia.;
Estrella, S.
(2014).
Gestión didáctica en clases y su relación con las decisiones del profesor: el caso del teorema de pitágoras en séptimo grado.
Bolema: Boletim de Educação Matemática
,
(28),
341-359.
https://doi.org/10.1590/1980-4415v28n48a17
Olfos, R.
; Goldrine, Tatiana.;
Estrella, S.
(2014).
Teachers' pedagogical content knowledge and its relation with students' understanding.
Revista Brasileira de Educação
,
(19),
913-944.
https://doi.org/10.1590/S1413-24782014000900006