Publicaciones académicas

Bullet
  • Darin T.G.R.; SANCHEZ J.; Andrade, R. M. de C.
    (2015).
    Dimensions to Analyze the Design of Multimodal Videogames for the Cognition of People Who Are Blind.
    Proceedings of the 14th Brazilian Symposium on Human Factors in Computing Systems,
    (s/a),
    193-202.
  • SANCHEZ J.; Darin T.G.R.; Andrade, R. M. de C.; Viana W.; Gensel, J.
    (2015).
    Multimodal Interfaces for Improving the Intellect of the Blind.
    XX International Conference on Informatics and Education - TISE; 2015,
    (11),
    404-414.
  • (2015).
    Une voie royale vers la pensée stochastique: les promenades aléatoires comme "pousse d'aprentissage".
    Statistique et Enseignement (ERIH-2016),
    (6(2)),
    3-24.
  • Contreras P.; Salinas, I.
    (2015).
    La impertinencia pedagógica de la estandarizacion.
    Revista Tarea,
    (83),
    46-52.
  • (2015).
    La resolución de problemas en la matemática escolar y en la formación inicial docente.
    Revista Estudios de Política Educativa,
    (1),
    66-105.
  • (2015).
    Learning to compare ratios in second grade: A path to avoid the natural number bias?.
    Revista de Psicología y Educación,
    (10(2)),
    127-138.
  • Villalobos, B.; López, V.; Bilbao M.Á.; Carrasco C.; Ascorra, P.; Morales M.; Alvarez J.; Ayala A.; Olavarría, D.; Ortiz, S.
    (2015).
    Victimización del personal de la escuela hacia estudiantes referidos a proyectos de integración escolar.
    Psychology; Society; & Education,
    (7(2)),
    133-152.
  • Felmer, P.; Perdomo-Díaz J.; Giaconi, V.; Espinoza, C.
    (2015).
    Problem solving teaching practices: observer and teacher´s view.
    Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education,
    (s/a),
    3022-3028.
  • Wong, M.; Castro-Alonso, J.C.; Ayres, P.; Paas, F.
    (2015).
    Gender Effects When Learning Manipulative Tasks From Instructional Animations and Static Presentations.
    Educational Technology and Society,
    (18),
    37-52.