+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas
<
1
2
3
...
21
22
23
24
25
>
Sotomayor, C.
;
Gómez, G.
; Ávila, Natalia.;
Jéldrez, E.
; Bedwell, Percy.; Domínguez, Ana-María.
(2016).
Evaluación analítica de la escritura de estudiantes de 4º año básico en Chile.
ONOMAZEIN
,
(34),
381-425.
https://doi.org/10.7764/onomazein.34.21
Gmez Vera, Gabriela.;
Sotomayor, C.
; Bedwell, Percy.; Domnguez, Ana Mara.; Jldrez, Elvira.
(2016).
Analysis of lexical quality and its relation to writing quality for 4th grade, primary school students in Chile.
Reading and Writing
,
(29),
1317-1336.
https://doi.org/10.1007/s11145-016-9637-9
Navarro, F.
; Natalia Ávila Reyes.; Mónica Tapia-Ladino.; Vera L. L Cristovão.; Maria Ester W Moritz.; Elizabeth Narváez Cardona.; Charles Bazerman.
(2016).
Panorama histórico y contrastivo de los estudios sobre lectura y escritura en educación superior publicados en América Latina.
Revista Signos
,
(49),
100-126.
https://doi.org/10.4067/S0718-09342016000400006
Aragón, Estíbaliz.; Navarro, José I.; Aguilar, Manuel.; Cerda, Gamal.; García-Sedeño, Manuel.
(2016).
Predictive model for early math skills based on structural equations.
SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY
,
(57),
489-494.
https://doi.org/10.1111/sjop.12317
Valenzuela, JP.
;
Bellei, C.
;
Allende, C.
(2016).
Measuring systematic long-term trajectories of school effectiveness improvement.
School Effectiveness and School Improvement
,
(27),
473-491.
https://doi.org/10.1080/09243453.2016.1150861
Bellei, C.
;
Vanni, X.
;
Valenzuela, JP.
; Contreras, D.
(2016).
School improvement trajectories: an empirical typology.
SCHOOL EFFECTIVENESS AND SCHOOL IMPROVEMENT
,
(27),
275-292.
https://doi.org/10.1080/09243453.2015.1083038
Ascorra Costa, Paula.
(2016).
Relación entre segregación y convivencia escolar en escuelas chilenas con altos puntajes PISA 2009.
Universitas Psychologica
,
(15),
65-78.
https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy15-1.rsce
De Barbieri Ortiz, Zulema.;
Coloma, C.
;
Sotomayor, C.
(2016).
Decodificación, comprensión lectora y habilidades lingüísticas en escolares con Trastorno Específico del Lenguaje de primero básico.
ONOMAZEIN
,
(34),
118-131.
https://doi.org/10.7764/onomazein.34.9
Diaz-Rojas, D.;
Soto-Andrade, J.
(2015).
Enactive Metaphoric Approaches to randomness.
Proceedings CERME 9; K. Krainer; N. Vondrová (Eds.)
,
(s/a),
629-636.
Herrera V.; Jiménez A.; Alvarado J.M.
(2015).
Literacy experiences and reading learning strategies. Tales of deaf adults.
Proceedings 22nd International Congress on the Education of the Deaf. University of Patras: Athens
,
(s/a),
online-online.
Cerda, Gamal.; Prez, Carlos.
(2015).
Predictibilidad de las competencias matemáticas tempranas, predisposición desfavorable hacia la matemática, inteligencia lógica y factores de la convivencia escolar en el rendimiento académico en matemáticas.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(52),
189-202.
https://doi.org/10.7764/PEL.52.2.2015.11
Larroucau de Magalhaes-Calvet, Toms.; Ros Uribe, Ignacio.;
Mizala, A.
(2015).
Efecto de la incorporación del ranking de notas en el proceso de admisión a las universidades chilenas.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(52),
95-118.
https://doi.org/10.7764/PEL.52.1.2015.8
Ticianne, D.; Almeida R.; Carneiro, N.; Silva D.; SANCHEZ J.
(2015).
Motivational Resources for Physical Exercises: Evaluation of User Experience in Mobile Fitness Applications.
Nuevas Ideas en Informática Educativa TISE 2015
,
(11),
323-332.
SANCHEZ J.; Darin T.; Andrade,R.
(2015).
Multimodal Videogames for the Cognition of People Who Are Blind: Trends and Issues.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
,
(9177),
535-546.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-20684-4_52
Campos, MD.; SANCHEZ J.; Damasio, J.; Inacio, T.
(2015).
Usability Evaluation of a Mobile Navigation Application for Blind Users.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
,
(9178),
117-128.
https://doi.org/10.1007/978-3-319-20687-5_12
Cofré, Hernán.;
González-Weil, C.
; Vergara, Claudia.; Santibáñez, David.; Ahumada, Germán.; Fuman, Melina.; Podesta, María.; Camacho, Johanna.; Gallego, Rómulo.; Pérez, Royman.
(2015).
Science Teacher Education in South America: The Case of Argentina, Colombia and Chile.
Journal of Science Teacher Education
,
(26),
45-63.
https://doi.org/10.1007/s10972-015-9420-9
Osses A.;
Bellei, C.
;
Valenzuela, JP.
(2015).
External technical support for school improvement in Chilean education.
Journal of Educational Administration and History
,
(47(3)),
272-293.
Valenzuela, JP.
;
Allende, C.
;
Gómez, G.
;
Trivelli, C.
(2015).
El efecto de la SEP en la reducción de la segregación socioeconómica del sistema escolar chileno. Primeros resultados.
Estudios de Política Educativa
,
(1(2)),
14-61.
Montecinos, C.
;
Ahumada, L.
; Galdames, Sergio.; Campos, Fabin.; Leiva, Mara Vernica.
(2015).
Targets, threats and (dis)trust: The managerial troika for public school principals in Chile.
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES
,
(23),
-.
https://doi.org/10.14507/epaa.v23.2083
Araújo M.C.C.; Facanha, A.; Castro, R. M. C.; Darin T.G.R.; SANCHEZ J.; Viana W.
(2015).
Um Estudo das Recomendações de Acessibilidade para Audiogames Móveis.
Anais do Simpósio Brasileiro de Jogos e Entretenimento Digital
,
(s/a),
610-617.
<
1
2
3
...
21
22
23
24
25
>