+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con el Área de Investigación: Desarrollo y profesionalismo docente
<
1
2
3
4
4
>
Navarro, F.
; Simoes, Alex Caldas.
(2019).
Generic Structure Potential in electric engineering dissertations center dot Contrasts between languages and educational stages.
Revista signos - Estudios de lingüística
,
(52),
306-329.
https://doi.org/10.4067/S0718-09342019000200306
Bellei, C.
(2019).
Lorsque le système de financement constitue le problème : l’expérience chilienne des chèques en éducation.
Revue internationale d’éducation de Sèvres
,
(0),
1-5.
Cabalin, C.
; Montero, Loreto.; Cárdenas, Camila.
(2019).
Discursos mediáticos sobre la educación: El caso de las pruebas estandarizadas en Chile.
Cuadernos.info
,
(44),
135-154.
https://doi.org/10.7764/cdi.44.1429
Cabalin, C.
; Montero, Loreto.; Cárdenas Neira, Camila.
(2019).
La identidad docente en los discursos periodísticos sobre los profesores en Chile.
Estudios sobre el Mensaje Periodístico
,
(25),
1321-1337.
https://doi.org/10.5209/esmp.66990
Simbürger E.; Guzmán-Valenzuela C.
(2019).
Framing educational policy discourse in neoliberal contexts: debates around the public university in a Chilean newspaper.
Journal of Higher Education Policy and Management
,
(),
-.
https://doi.org/10.1080/1360080X.2019.1687267
Rojas M.T.; Fernández M.B.; Astudillo P.; Stefoni C.; Salinas P.; Valdebenito M.J.
(2019).
The inclusion of LGTBI students in Chilean schools: Between invisibility and social recognition [La inclusión de estudiantes LGTBI en las escuelas chilenas: Entre invisibilización y reconocimiento social].
Pensamiento Educativo
,
(56),
1-14.
https://doi.org/10.7764/PEL.56.1.2019.3
Ahumada, L.
;
Montecinos, C.
; Leiva-Guerrero, María Verónica.; Campos-Vergara, Fabián Andrés.
(2019).
Aprender a liderar el cambio en organizaciones escolares en Chile.
Magis; Revista Internacional de Investigación en Educación
,
(12),
53-70.
https://doi.org/10.11144/Javeriana.m12-24.alco
Peña-Sandoval C.
(2019).
Advancing culturally relevant pedagogy in teacher education from a Chilean perspective: a multi-case study of secondary preservice teachers.
Multicultural Education Review
,
(11),
1-19.
https://doi.org/10.1080/2005615X.2019.1567093
Cabello, Valeria M.; Salinas Barrios, Ivan.; Geelan, David.
(2019).
Practitioner Learning in the Intersections Between Science and Language.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
,
(49),
949-957.
https://doi.org/10.1007/s11165-019-09866-0
Mizala, A.
; Schneider B.
(2019).
Promoting quality education in Chile: the politics of reforming teacher careers.
Journal of Education Policy
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/02680939.2019.1585577
Jadue, D.
; Whitebread, D.; Gareca Guzmán B.
(2018).
Methodological issues in representing children’s perspectives in transition research.
European Early Childhood Education Research Journal
,
(26),
760-779.
https://doi.org/10.1080/1350293X.2018.1522764
Galdames, Sergio.;
Montecinos, C.
; Campos, Fabián.;
Ahumada, L.
; Leiva, María Verónica.
(2018).
Novice principals in Chile mobilizing change for the first time: Challenges and opportunities associated with a schools readiness for change.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION AND LEADERSHIP
,
(46),
318-338.
https://doi.org/10.1177/1741143217707520
Giaconi, V.
; Perdomo-Diaz, Josefa.; Cerda, Gamal.;
Saadati, F.
(2018).
Teaching practices, self-efficacy and value with regard to problem solving in mathematics: design and validation of a questionnaire.
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas
,
(36),
99-120.
https://doi.org/10.5565/rev/ensciencias.2351
Saadati, F.
; Chandia, Eugenio.;
Ruiz, N.
(2018).
Pedagogical problem solving knowledge of chilean mathematics teachers and instructional reflection.
Proceeding PME
,
(0),
0-0.
Felipe Droguett.;
Celis, S.
(2018).
Influencia del contexto institucional en el trabajo de los profesores de matemáticas en la educación superior técnico-profesional en Chile.
ESTUDIOS PEDAGOGICOS (VALDIVIA)
,
(44),
235-252.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052018000300235
Mejias P.P.; Chiappa R.; Guzmán-Valenzuela C.
(2018).
Privileging the privileged: The effects of international university rankings on a Chilean fellowship program for graduate studies abroad.
Social Sciences
,
(7),
0-0.
https://doi.org/10.3390/socsci7120243
Montecinos, C.
; Bush, Tony.; Aravena, Felipe.
(2018).
Moving the school forward: Problems reported by novice and experienced principals during a succession process in Chile.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
,
(62),
201-208.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2018.04.004
Cerda, Gamal A.; Salcedo, Pedro A.; P?rez, Carlos E.; Mar?n, Ver?nica.
(2017).
Futuros Profesores de Matem?ticas: Rol de la Disponibilidad L?xica, Esquemas de Razonamiento Formal en Logros Acad?micos Durante su Formaci?n Inicial.
Formacion Universitaria
,
(10),
33-46.
https://doi.org/10.4067/S0718-50062017000100005
Leiva, Mar?aVer?nica.;
Montecinos, C.
; Aravena, Felipe.
(2016).
Liderazgo pedag?gico endirectores n?veles en Chile: Pr?cticas de observaci?n de clases yretroalimentaci?n aprofesores.
RELIEVE - Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa
,
(22),
-.
https://doi.org/10.7203/relieve.22.2.9459
Mizala, A.
; opo, Hugo.
(2016).
Measuring the relative pay of school teachers in Latin America 1997–2007.
International Journal of Educational Development
,
(47),
20-32.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2015.11.014
<
1
2
3
4
4
>