+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con el Área de Investigación: Desarrollo y profesionalismo docente
<
1
2
3
4
>
valos, Beatrice.;
Valenzuela, JP.
(2016).
Education for all and attrition/retention of new teachers: A trajectory study in Chile.
International Journal of Educational Development
,
(49),
279-290.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2016.03.012
Almeida, R.; Bruno, A.; Perdomo-Díaz J.
(2016).
Strategies of Number Sense in Pre-service Secondary Mathematics Teachers.
International Journal of Science and Mathematics Education
,
(14),
959-978.
https://doi.org/10.1007/s10763-014-9601-6
Montecinos, C.
;
Ahumada, L.
; Galdames, Sergio.; Campos, Fabin.; Leiva, Mara Vernica.
(2015).
Targets, threats and (dis)trust: The managerial troika for public school principals in Chile.
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES
,
(23),
-.
https://doi.org/10.14507/epaa.v23.2083
Roman, GT.;
Valenzuela, JP.
(2015).
Over-estimating the effects of teacher attributes on school performance in the Chilean education system.
ESTUDIOS DE ECONOMIA
,
(42),
99-128.
https://doi.org/10.4067/S0718-52862015000100005
Montecinos C.; Cortez, M.; Walker H.
(2015).
School administrators' understandings and management of barriers for the school's involvement in the practicum component of initial teacher education in Chile.
International Journal of Educational Development
,
(43),
100-108.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2015.05.009
Montecinos, C.
; Walker, Horacio.; Maldonado, Felipe.
(2015).
School administrators and university practicum supervisors as boundary brokers for initial teacher education in Chile.
Teaching and Teacher Education
,
(49),
1-10.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2015.02.011
Ávalos, B.
(2014).
La formación inicial docente en Chile: Tensiones entre políticas de apoyo y control.
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
(40),
11-28.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052014000200002
Montecinos, C.
(2014).
Análisis Crítico de las Medidas de Presión Propuestas para Mejorar la Formación Inicial de Docentes en Chile por el Panel de Expertos para una Educación de Calidad.
Estudios pedagógicos (Valdivia)
,
(40),
285-301.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052014000200017
Cabello González, Valeria.; Topping, Keith J.
(2014).
Aprender a explicar conceptos científicos en la formación inicial docente: un estudio de las explicaciones conceptuales de profesores en formación, su modificabilidad y su transferencia.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(51),
86-97.
https://doi.org/10.7764/PEL.51.2.2014.7
Olfos, R.
; Goldrine, Tatiana.;
Estrella, S.
(2014).
Teachers' pedagogical content knowledge and its relation with students' understanding.
Revista Brasileira de Educação
,
(19),
913-944.
https://doi.org/10.1590/S1413-24782014000900006
Leger, Paul.; GÁLVEZ, GRECIA.; Inostroza, Milton.; Cubillos, Lino.; Luci, Gina.; TANTER, ÉRIC.; Cosmelli, Diego.;
Soto-Andrade, J.
(2014).
ECOCAM, UN SISTEMA COMPUTACIONAL ADAPTABLE AL CONTEXTO PARA PROMOVER ESTRATEGIAS DE CÁLCULO MENTAL: CARACTERÍSTICAS DE SU DISEÑO Y RESULTADOS PRELIMINARES.
Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa
,
(17),
33-58.
https://doi.org/10.12802/relime.13.1712
<
1
2
3
4
>