+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas
<
1
2
3
...
5
6
7
...
23
24
25
>
Marchant, Paola.; Cornejo, Carlos.;
Felmer, P.
(2022).
Student Insights in Mathematics Problem Solving: Cognition, Affect, and Gesture.
International Journal of Science and Mathematics Education
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1007/s10763-022-10270-w
Navarro, F.
; Montes, Soledad.; Álvarez, Martín.
(2022).
How do students write in engineering and the humanities? Intertextuality and metadiscourse in undergraduate dissertations written in Spanish.
Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación
,
(90),
35-46.
https://doi.org/10.5209/clac.81305
Opazo, M.
; de la Fuente, Loreto.;
Valenzuela, JP.
;
Vanni, X.
(2022).
You are stuck here, at the office: Chilean ECEC principals' pedagogical leadership in JUNJI and Integra Foundation.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
,
(0),
0-0.
https://doi.org/10.1080/1350293X.2022.2031247
Estrella, S.
; Mendez-Reina, Maritza.;
Olfos, R.
; Aguilera, Jocelyn.
(2022).
Early statistics in kindergarten: analysis of an educator's pedagogical content knowledge in lessons promoting informal inferential reasoning.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
,
(11),
1-13.
https://doi.org/10.1108/IJLLS-07-2021-0061
Montecinos, C.
; Galdames, Sergio.; Flessa, Joseph.;
Valenzuela, JP.
(2022).
Pathways to the school principalship: An international scoping review.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION LEADERSHIP
,
(50),
285-306.
https://doi.org/10.1177/17411432211065341
Canals, Catalina.; Maroulis, Spiro.; Canessa, Enrique.; Chaigneau, Sergio.;
Mizala, A.
(2022).
Mechanisms Underlying Choice-Set Formation: The Case of School Choice in Chile.
Social Science Computer Review
,
(),
089443932210886-25.
https://doi.org/10.1177/08944393221088659
Navarro, F.
; Orlando, Julieta.; Vega-Retter, Caren.; Roth, Alejandro D.
(2022).
“Science Writing in Higher Education: Effects of Teaching Self-Assessment of Scientific Poster Construction on Writing Quality and Academic Achievement”.
International Journal of Science and Mathematics Education
,
(20),
89-110.
https://doi.org/10.1007/s10763-020-10137-y
Fajnzylber, V.; Gutiérrez, FJ.;
Barraza, P.
; Riveros, P.; Moyano, J.; Sbert, M.
(2021).
La mirada inmersiva: Estudio transdisciplinar de la inmersión en realidad virtual interactiva.
Revue Française des Méthodes Visuelles
,
(5),
0-0.
Valenzuela, JP.
; Kuzmanic, D.;
Yáñez, N.
(2021).
Experiencias de familias con niños y niñas matriculados en educación parvularia en Chile durante la pandemia.
NOTA Técnica CIAE
,
(0),
1-24.
Amaya, J.;
Canals, C.
;
Mizala, A.
;
Rodríguez, P.
; Uribe, P.;
Valenzuela, JP.
(2021).
Planificación Territorial de la Oferta Escolar Pública: Avanzando en sustentabilidad y equidad..
Policy Brief Universidad de Chile
,
(0),
1-12.
Medel, D.;
Sánchez, J.
(2021).
Educational Video Game Design for Teaching and Learning Musical Harmony.
Lecture Notes in Computer Science
,
(12785),
0-0.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-77943
Cabello, P.
; Arriagada, Silvana.;
Felmer, P.
(2021).
Actividades de resolución de problemas matemáticos con apoyo de la serie animada Renata y los problemas en el contexto de la emergencia sanitaria SARS-Cov-2.
Calidad en la Educación
,
(55),
0-0.
https://doi.org/10.31619/caledu.n55.1034
Giaconi, V.
;
Saadati, F.
(2021).
STEM Teacher Educators’ Professional Practices and Challenges: A Cross-National Comparison.
Journal of Teacher Education and Educators
,
(10 (2), 2021),
201-226.
Cerda, Gamal.;
Pérez, C.
; Chandia, Eugenio.
(2021).
Domain-specific and domain general precursors of informal mathematical thinking in Chilean preschoolers.
PSYCHOLOGY SOCIETY EDUCATION
,
(13),
93-105.
https://doi.org/10.25115/psye.v13i3.3430
Navarro, F.
(2021).
Más allá de la alfabetización académica: las funciones de la escritura en educación superior.
Revista Electrónica Leer; Escribir y Descubrir
,
(9),
38-56.
Pardo, M.
;
Opazo, M.
;
Rupin, P.
(2021).
Escolarización de la educación parvularia en Chile: consensos entre actores del campo sobre su definición, causas y proposiciones..
Calidad en la Educación
,
(54),
143-172.
https://doi.org/10.31619/caledu.n54.953
Silva, M.
;
Jéldrez, E.
(2021).
¿Qué libros prefieren leer niñas y niños en la etapa inicial de la enseñanza formal de la lectura?.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(58),
0-0.
https://doi.org/10.7764/PEL.58.2.2021.2
Díaz-Rojas D.;
Soto-Andrade, J.
; Videla-Reyes R.
(2021).
Enactive Metaphorizing in the Mathematical Experience.
Constructivist Foundations
,
(16(3)),
265-274.
Ávalos, Lucas.;
Fernández, B.
(2021).
Teachers of Hospital Pedagogy: A Systematic Review.
Paidéia (Ribeirão Preto)
,
(31),
0-0.
https://doi.org/10.1590/1982-4327e3139
Araya, R.
(2021).
Gamification Strategies to Teach Algorithmic Thinking to First Graders.
Lecture Notes in Networks and Systems
,
(269),
0-0.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-80000-0_16
<
1
2
3
...
5
6
7
...
23
24
25
>