+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Logo del CIAE, Centro de Investigación Avanzada en EducaciónLogo del IE, Instituto de Estudios Avanzados en Educación

Publicaciones Académicas de Carlos Pérez

Volver al perfil

Aragón, Estíbaliz.; Cerda, Gamal.; Pérez, Carlos.; Aguilar, Manuel.; Navarro, José I. (2022). Socio-Economic and Cultural Context in the Development of Early Mathematical Competencies: A Comparative Study of Specific Educational Contexts in Chile and Spain. Psychological Reports, 003329412210979 https://doi.org/10.1177/00332941221097950

Cerda, Gamal.; Perez, Carlos.; Chandia, Eugenio. (2021). Domain-specific and domain general precursors of informal mathematical thinking in Chilean preschoolers. PSYCHOLOGY SOCIETY EDUCATION, (13), 93-105 https://doi.org/10.25115/psye.v13i3.3430

Muñoz, Paz Elipe.; Casas, J.A.; Del Rey, R.; Ortega-Ruiz, R.; Cerda, G.; Pérez, C. (2018). Validation and cross-cultural robustness of the School-wide Climate Scale (SCS) across Spanish and Chilean students. Studies in Educational Evaluation, (56), 182-188 https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2018.01.002

Cerda, Gamal.; Pérez, Carlos.; Elipe, Paz.; Casas, José A.; Del Rey, Rosario. (2018). School Coexistence and Its Relationship with Academic Performance Among Primary Education Students. Revista de Psicodidáctica (English ed.) https://doi.org/10.1016/j.psicoe.2018.06.001

Pérez, C.; Cerda, G.; González, I.,. (2018). El método ABN como articulador efectivo de aprendizajes matemáticos en la infancia. Experiencias en profesores y profesoras de ciclo inicial en Chile. Journal of Educational, 75-96