Claro, S.; Rodríguez, P.; Valenzuela, JP.; Meneses, F.; Kuzmanic, D. (2024). Inequalities in Learning Loss during the COVID-19 Pandemic in Chile. https://doi.org/https://doi.org/10.1080/09243453.2024.2328016
Rodriguez, Patricio.; Villanueva, Alexis.; Dombrovskaia, Lioubov.; Valenzuela, Juan Pablo. (2023). A methodology to design, develop, and evaluate machine learning models for predicting dropout in school systems: the case of Chile. EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES https://doi.org/10.1007/s10639-022-11515-5
Amaya, J.; Canals, C.; Mizala, A.; Rodríguez, P.; Uribe, P.; Valenzuela, JP. (2021). Planificación Territorial de la Oferta Escolar Pública: Avanzando en sustentabilidad y equidad. Policy Brief Universidad de Chile, 1-12
Dombrovskaia, L.; Del Rio, J.; Rodríguez, P. (2020). Prediction of student’s retention in first year of engineering program at a technological chilean university. 2020 39th International Conference of the Chilean Computer Science Society (SCCC), 1-4 https://doi.org/10.1109/SCCC51225.2020.9281195
Rodríguez, Patricio.; Valenzuela, Juan Pablo.; Suchan, Karol.; Truffello, Ricardo.; Norel, Nicole.; Allende, Claudio.; Mondaca, Javier.; Céspedes, Javiera. (2016). La geografía de las oportunidades educativas: Determinando el acceso real de los estudiantes a establecimientos educacionales efectivos para generar políticas públicas que mejoren la provisión de educación de calidad. Documento de trabajo CIAE, (19), 1-29