Inzunza J.; Assael J.; Cornejo R.; Redondo J. (2019). Public education and student movements: the Chilean rebellion under a neoliberal experiment. BRITISH JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION, (40), 490-506 https://doi.org/10.1080/01425692.2019.1590179
Assaél, Jenny.; Albornoz, Natalia.; Caro, Miguel. (2018). Estandarización educativa en Chile: tensiones y consecuencias para el trabajo docente. Educação Unisinos, (22) https://doi.org/10.4013/edu.2018.221.09
Contreras, Pauline,.; Santa Cruz, Eduardo.; Assáel, Jenny,.; Valdivia, Andrea. (2017). School Ethnography in Chile. Oxford Research Encyclopedia of Education, (on line), on line-on line
Contreras, Paulina.; Assael, Jenny.; Acuña, Felipe.; Santa Cruz, Eduardo.; Campillay, Barbara.; Pujadas, Benjamin. (2016). Building ethnographic knowledge: reflections from field experience in school institutions. Athenea Digital. Revista de pensamiento e investigación social, (16), 55-79 https://doi.org/10.5565/rev/athenea.1629
Jenny Assaél.; Felipe Acuña.; Paulina Contreras.; Francisca Corbalán. (2014). Transformaciones en la cultura escolar en el marco de la implementación de políticas de accountability en Chile: Un estudio etnográfico en dos escuelas clasificadas en recuperación. ESTUDIOS PEDAGOGICOS (VALDIVIA), (40), 7-26 https://doi.org/10.4067/S0718-07052014000300001