+56 22978 2762
contacto@ciae.uchile.cl
Inicio
Quiénes somos
Personas
Investigación
Biblioteca
Vinculación
Noticias
Eventos
Red de colaboración
Inicio
Publicaciones académicas
Publicaciones académicas relacionadas con el Área de Investigación: Mejoramiento escolar y política educacional
<
1
2
3
4
5
>
Guzmán-Valenzuela C.
(2016).
Unfolding the meaning of public(s) in universities: toward the transformative university.
Higher Education
,
(71),
667-679.
https://doi.org/10.1007/s10734-015-9929-z
valos, Beatrice.;
Valenzuela, JP.
(2016).
Education for all and attrition/retention of new teachers: A trajectory study in Chile.
International Journal of Educational Development
,
(49),
279-290.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2016.03.012
Amaya J.; Peeters, D.; Uribe, P.;
Valenzuela, JP.
(2016).
Optimization Modeling for Resource Allocation in the Chilean Public Education System.
International Regional Science Review
,
(39),
155-176.
https://doi.org/10.1177/0160017615571584
Bellei, C.
;
Vanni, X.
;
Valenzuela, JP.
; Contreras, D.
(2016).
School improvement trajectories: an empirical typology.
SCHOOL EFFECTIVENESS AND SCHOOL IMPROVEMENT
,
(27),
275-292.
https://doi.org/10.1080/09243453.2015.1083038
Gómez, G.
;
Valenzuela, JP.
;
Sotomayor, C.
(2015).
Against All Odds: Outstanding Reading Performance among Chilean Youth in Vulnerable Conditions.
Comparative Education Review
,
(59),
693-716.
https://doi.org/10.1086/683108
Roman, GT.;
Valenzuela, JP.
(2015).
Over-estimating the effects of teacher attributes on school performance in the Chilean education system.
ESTUDIOS DE ECONOMIA
,
(42),
99-128.
https://doi.org/10.4067/S0718-52862015000100005
Valenzuela, JP.
; Gomez Vera G.;
Sotomayor, C.
(2015).
The role of reading engagement in improving national achievement: An analysis of Chile's 2000-2009 PISA results.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
,
(40),
28-39.
https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2014.11.011
Assaél, J.
; Felipe Acuña.; Paulina Contreras.;
Corbalán, F.
(2014).
Transformaciones en la cultura escolar en el marco de la implementación de políticas de accountability en Chile: Un estudio etnográfico en dos escuelas clasificadas en recuperación.
ESTUDIOS PEDAGOGICOS (VALDIVIA)
,
(40),
7-26.
https://doi.org/10.4067/S0718-07052014000300001
Donoso-Díaz, Sebastián.; Frites-Camilla, Claudio.; Castro-Paredes, Moyra.
(2014).
Los proyectos de ley de fortalecimiento de la educación pública de los años 2008 y 2011: propuestas y silencios.
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana
,
(51),
1-18.
https://doi.org/10.7764/PEL.51.2.2014.1
Montecinos C.; Madrid R.;
Fernández, B.
; Ahumada L.
(2014).
A goal orientation analysis of teachers' motivations to participate in the school self-assessment processes of a quality assurance system in Chile.
EDUCATIONAL ASSESSMENT EVALUATION AND ACCOUNTABILITY
,
(26),
241-261.
https://doi.org/10.1007/s11092-014-9190-5
Valenzuela, JP.
;
Bellei, C.
; de los Rios, D.
(2014).
Socioeconomic school segregation in a market-oriented educational system. The case of Chile.
Journal of Education Policy
,
(29),
217-241.
https://doi.org/10.1080/02680939.2013.806995
Macarena Morales.; Verónica López.; M. Ángeles Bilbao.; Boris Villalobos.; Denise Oyarzún.; Dayana Olavarría.; Sebastián Ortiz.; Claudia Carrasco.; Paula Ascorra.
(2014).
El papel mediador de la capacitación docente en el manejo de la violencia escolar sobre el bienestar social de profesores.
TERAPIA PSICOLOGICA
,
(32),
217-226.
https://doi.org/10.4067/S0718-48082014000300004
Paula Ascorra.; Ver L.; M. Bilbao.; Trinidad Correa.; Javier Guzm.; Valentina Moraga.; Dayana Olavarr.
(2014).
Relación entre el bienestar social de Profesores y el Nivel de Autonomía y Tamaño de Escuelas Municipalizadas Chilena.
TERAPIA PSICOLOGICA
,
(32),
121-132.
https://doi.org/10.4067/S0718-48082014000200005
<
1
2
3
4
5
>